maandag 8 juli 2013

Verhalen delen#MoederAltaar (up-dated)

Naar aanleiding van MoederAltaar (MotherAltar) ontving ik prachtige berichten. Onder andere de vraag van een lezeres om een engelstalige versie, zodat ze de tekst kan delen met vriendinnen in het buitenland. Een prachtig verzoek waarmee ik heel graag aan de slag ga! Zodra ik MotherAltar, behalve titel, vertaald heb, deel ik 'm natuurlijk weer hier op het blog (na de zomer-periode). I will keep you posted.

Andere reacties gingen over hoezeer de tekst resoneerde of hoezeer de tekst raakte aan pijn, de pijn van noodgedwongen kinderloos door het leven te gaan. Die pijn is in mijn verhaal niet aan de orde, omdat mijn verhaal over keuze kunnen maken gaat. Ik ken de pijn van geen kinderen omdat het leven anders verloopt dan gehoopt, gedacht of gepland niet.

Beeld: Schilderij 'Kringgesprek'  van Gery de Vries

Kinderloosheid is een onderwerp dat nog vaak gehuld gaat in de sluier van 'taboe'. Het is een onderwerp dat niet makkelijk bespreekbaar te maken lijkt (dat wil ik graag veranderen) en het is ook geen onderwerp waarover vrouwen (en mannen wellicht ook) makkelijk over praten (zou geweldig zijn als het anders kan). Het is heel kwetsbaar. Heel heel kwetsbaar.

Om ergens te beginnen, laat ik dan hier beginnen - ik was toch al bezig. Hierbij doe ik een beroep op de lezers of passanten van dit blog. Ik zou graag willen dat lezers van dit blog - die geen kinderen hebben en daarvoor niet hebben gekozen - hun verhaal hier of elders delen (en mij een link naar hun verhaal sturen bijvoorbeeld).

Wil je je verhaal  hier op dit blog te vertellen, stuur 'm dan naar maaikeswritersblog(a)gmailpuntcom - en dan plaats ik namens jou jouw verhaal op MaaikesWritersBLog. Als je wilt dat mensen rechtsstreeks op jouw verhaal kunnen reageren, vermeld dan ook je e-mailadres. Wil je je verhaal op je eigen digitale hoek op internet delen, of heb je jouw verhaal al gedeeld - laat me dat weten en laat me ook weten of ik naar je verhaal mag linken, want dat doe ik natuurlijk meteen!

Beeld: TrecaSoul

Laten we samen dit onderwerp vanachter die sluier van taboe halen...het is tijd. Verhalen delen - betekent je verhaal niet alleen te hoeven dragen. Dat draagt veel lichter en daarbij, delen verbindt. Ook daarvoor is het tijd. Hoog tijd.

'k Geloof ook niet dat dit de laatste keer is, dat ik zelf hierover post.

You might also like MoederAltaar Na.MoederAltaar #Als vrouwen elkaar in alle keuzes steunen... #Als-mensen-elkaar-steunen...

Geen opmerkingen: