maandag 18 november 2013

Reflecteer als de maan#Idealisme.àla.Maaike (2) (up-dated)

Het is zaterdag wanneer ik dit schrijf, en het is naar alle waarschijnlijkheid maandag dat jij dit nu leest. Het handige is dat ik van te voren kan aangeven wanneer 'het stukkie' tekst 'live' mag. Dat heet nou anticiperend bloggen. Deze informatie heeft verder geen nut ofzo, maar ik dacht 'ach, een klein inkijkje achter dit 'a Blog - NOT - a Book'-blog schermen.

Vrijdagavond heb ik de bijna volle maan gevierd samen met nog vijf andere vrouwen. Een prachtige ervaring. Huilen naar, stil zijn met en dansen voor die waanzinnige maan. De maan die eigenlijk niet schijnt, maar reflecteert. Denkend aan "...plukken we allemaal bloemen, tenzij je hobby boomhutten bouwen is...", dacht ik - als jij zelf geen initiator, doener of bedenker bent van 'maak de wereld een nog mooiere plek', dan kan je ook meegaan, reflecteren, wat anderen doen en bedenken.

Er is echt niet zo heel veel nodig. Echt niet. Op TED.com tref je voorbeelden aan, prachtige voorbeelden om te volgen. Hoewel ik geen muzikant ben of artiest zoals Amanda Palmer, is haar speech een inspirerende...als we allemaal daarvan iets kunnen reflecteren.


Geen opmerkingen: