vrijdag 15 november 2013

"Het is een hobby hè"#In.het.Wild àla Maaike

Heel lang verzamelde ik gesprekken. Overal legde ik mijn oor te luister, op straat, in tram, trein en bus. Intrigerend hoe mensen (niet) luisteren en zich zelf 'neerzetten'. Afgelopen maandag kwam ik erachter dat Nadja Hüpscher deze hobby tot een kunstvorm heeft ontwikkeld. De door haar genoteerde gesprekken staan in nu In het Wild, een e-book.


Dat boek herinnert me aan de tijd dat ik alles 'opnoteerde' (zo noemde ik dat) en maakte dat ik mijn gesprekken opduikelde en weer nalas. Met heel veel plezier nalas. Een prachtig voorbeeld van één van de door mij 'opgenoteerde' gesprekken hieronder.

Ik zat in een, vond ik en vind ik eigenlijk nog steeds, ballentent (dit zeg ik met heel veel liefde hè) in Bergen en luisterde met groot genoegen naar het zeer korte gesprek tussen twee vermogende heren...

"Pascal doet mee aan Dakar hè. Met een vrachtwagen.
Jahaaa, de vijfde keer al.
Kost tonnen hoor, kost tonnen!"

- "En verdient ie er wat mee?"

"Nèheee.... 't Is een hobby hè."

.................................. (de heren sippen van hun wijn en eten van hun salade)...................

(na zeker twintig minuten)


"Nieuw horloge?"


Het schriftje waarin dit staat, valt bijna uit elkaar - misschien die gesprekken toch maar digitaal vastleggen het papier vergaat. Hoe dan ook, ik wens jullie een fijn weekend met mooie gesprekken - van jezelf of beter nog van anderen :-).

Geen opmerkingen: