woensdag 2 april 2014

Geheel NIET vrijblijvend en absoluut voor ALTIJD#Stories.of.my.Life (up-date)

September aanstaande zijn lief C. en ik alweer vier jaar getrouwd. Trouwen was voor ons belangrijk en getrouwd zijn is voor ons belangrijk. Daarbij ervaar ik dagelijks ons getrouwd-zijn als een feest van ons verbonden-zijn. Het is niet alleen belangrijk maar het is ook mooi en alle dagen van alle jaren tot nu toe bijzonder.

Veel mensen die ik tegenkom hoor ik weleens morren over dat 'boterbriefje' dat toch niets toevoegt. Ben ik helemaal mee eens! Onze handtekening op de trouwakte is slechts dat, een handtekening - het trouwboekje, hoe fijn aandenken ook - is ook precies wat het is, een trouwboekje. Ze zeggen niets en voegen niets toe.



Betekenis en waarde voeg je zelf toe. Dat is dan ook wat wij doen. Ons huwelijk heeft de vorm die wij eraan geven en de betekenis die wij er zelf aan toedichten. De betekenis is ons verbonden-zijn, ons verbonden-voelen - alle seconden van alle dagen, alle dagen van alle weken en alle weken van alle jaren tot nu ... and counting.

Niets mooier om dat te vieren, te bestendigen en te bekrachtigen met een trouwdag! Dat is betekenis - dat is de waarde...en uiteraard Geheel NIET vrijblijvend en absoluut voor ALTIJD ;-)

Geen opmerkingen: