woensdag 21 mei 2014

'Ik en tien gitzwarte raven'#VoorJesper

Vandaag geen 'nieuwe post'. Nee, het is geen 'Easy.Friday', maar woensdag 21 mei 2014. Vandaag 13 jaar geleden overleed Jesper, zoontje van Sietske, mijn nichtje, en Rick en grote broer van Sanne. En ik geloof in rituelen en 'eigen' tradities, dus net zoals vorig jaar, ook dit jaar...

Beeld: schilderij 'Consolation' door Milenka Delic


Voor Jesper
01-05-1999 * 21-05-2001

Ik en tien gitzwarte raven

Hij is weggegaan zonder mij
Geen briefje achter gelaten
Het was zomaar opeens voorbij

We hebben ‘m luid begraven
Met alle egards uitgezwaaid
Ik en tien gitzwarte raven

De wind lag er stilletjes bij
In mijn hart tien grote gaten
Want hij is niet meer bij mij

Eén raaf had een bloem gezaaid
En zij keken, de negen andere raven
of de wind niet was weggewaaid

Maar de wind lag ernog steeds stil bij
Of had de wind ook het leven gelaten
Stiekem, zonder enig teken zoals hij

Nu sta ik waar wij hem hebben begraven
alwaar de mooiste bloem is opgebloeid
en zien wij hoe de wind met de bloem stoeit

Het duurde langer, veel langer dan even
Dat alles dood- en doodstil was, ook in mij
En dan is nu eindelijk teken van leven

Geen opmerkingen: