maandag 2 september 2013

De.Muzenaar#Not.my.(writers)Block (up-dated)

Soms valt iets snerpends samen.

Afgelopen vrijdag. Vind ik een gedicht uit 2003.
Het voegt meteen met waar ik het vandaag over wilde hebben. Mijn 'minor' block (dus toch).

Vandaag. 'k Lees over het heengaan van iemand voor mij onbekend. Maar een muze, zo lees ik.
Dus laat ik mijn 'minor' block voor wat het is, want dat is een passant. Godzijdank.

Dus ik vond vrijdag dit gedicht en het gaat inmiddels helemaal niet meer over mij of mijn 'minor' block.

Beeld: Atelier Vrijspel

Voor iedereen die een keer van zijn of haar muze of muzenaar afscheid heeft moeten nemen of nu afscheid neemt.

De muzenaar kijkt op
hij heeft zijn taak
naast zich neergelegd
Leven inspireert niet meer
wordt er gezegd
Hij draagt een oud zeer
en dat zit hem in de weg.


De muzenaar staat stil op
kijkt nog even achterom 
strooit laatste woorden na
'Het is mooi geweest - ik ga'

- Maaike - 2003 -


Geen opmerkingen: