maandag 4 mei 2015

Rust, ruimte en 50 extra levensjaren #Stories.of.my.Life

196 Dagen 'revolutie in een koffieblik', een Ochtendritueel Challenge rijker en aan de vooravond van mijn eerste detox; nieuwe kleine uitdagingen/ rituelen die dit jonge jaar al rijk is. Daarbij begin ik aanstaande zondag weer aan iets nieuws: de training 'Activeer je zelfgenezende vermogen' van Hermelijn van der Meijden.

Begin dit jaar heb ik twee doelen voor mezelf geformuleerd: 1. realiseren van mijn financiële onafhankelijkheid en 2. meer bewust zijn van (de behoeften van) en beter zorgen voor mijn lichaam. Het eerste doel krijgt gestaag en stevig vorm, doel twee begint nu meer en meer in mijn vizier te geraken.

Het besef dat mijn lichaam al 40 jaar goed voor mij zorgt, dringt meer en meer tot mij door. Hoog tijd dat ik beter voor mijn lichaam zorg. Daarom mijn (nog wankele) ochtendritueel, daarom mijn aanstaande en eerste detox (lees 'Van gifbelt naar tempel'!) en daarom de training van Hermelijn.

In alle hectiek van het jaar waarin ik nog zit, is het heel fijn om twee focuspunten te hebben. Dat creëert rust en ruimte èn met een beetje geluk ook nog minstens 50 extra levensjaren (daar pluk ik namelijk niet alleen de vruchten van ;-).)



Wordt wakker mijn hart!
De wereld gaat voorbij;
het leven is oppervlakkig en stroomt langs je heen,
vragen staat vrij.
Slaap niet in je lichaam, onwetend,
terwijl de karavaan van het leven je huis voorbij gaat.

Rumi

Geen opmerkingen: