vrijdag 17 januari 2014

Stefh 06-01-1977 - 17-01-2012 (up-dated)

Twee jaar geleden stonden we aan het begin van dag drie in het ziekenhuis. Waken 'bij Stefh' en er zijn voor Marie. Dat waken was niet aan Stefh's ziekenhuisbed, maar beneden in het restaurant. We wisten allemaal dat het niet meer lang zou duren - maar we wilden allemaal niet dat het zou ophouden, we waren daar zo samen. En zolang wij daar waren, was Stefh er ook.

's Middags werd besloten dat diezelfde avond Stefh zou worden 'losgelaten'. De stekker ging eruit. Ik vergeet nooit meer hoe Marie die middag beneden kwam - out of this world - en ik, want ik kan alleen voor mezelf spreken, me geen raad wist. Ging het dan echt gebeuren? Zoals lief C. zaterdag al meteen wist, de avond dat Stefh een hartinfarct kreeg, 'ik ben Stefh kwijt'. Het ging inderdaad gebeuren, we raakten Stefh kwijt.

Het waren drie intense dagen. Die dagen zijn nieuwe vriendschappen ontstaan, bestaande vriendschappen bestendigd en groot verdriet gedeeld en gedragen. We hebben samen onze grote vriend voorgoed gedag gezegd - en hoe. Hoe pijnlijk en schrijnend - het was ook groots gelukzalig warm zoohoo warm en met een energie die niet van deze wereld was die WIJ samen genereerden. Het-was-Magisch.

Stefh is op dinsdagavond 17 januari 2012 overleden.

 
Beeld: Banksy's Fallen Angel

Deze is voor de ploeg, the bubble, 'my tribe' - our tribe. We kwamen gisteravond samen en daar waren we weer allemaal. Waanzinnig. You all move me to the core.

Michael - Nicole - Cas - Marije - Maartje - Maurice - Roel - Daan S. - Bart - Marian - Nické - Linda - Maartje - Jules - Daantje O. - Daniël - Anique - Marie-Louise - Diede - Moniek - Nienke - Stef - Karel - Diny - Peter (Ptr) - Casper - Gerco (als ik maar niemand vergeten ben...sorry u guys).

In gedachten bij
Willem - Linda - Jur en Sep
Wiebe - Anneke - Paulien
Meinco - Joyce - Maud en Nova

Geen opmerkingen: