maandag 27 januari 2014

Magische waarheid#Stories.of.my.Life

Alle mama's en papa's heten Jelleke en Bert.
Alle opa's en oma's wonen in Apeldoorn, behalve opa en oma Van der Werff.
We wonen op een hele grote boot, want als ik naar buiten kijk, lijkt het net alsof we varen.
Je kan op de wolken lopen.
Kabouters en elfen bestaan.
Als je danst leef je langer.

Beeld: 'Foam' by Kohei Nawa

Vroeger hing ik behoorlijk wat overtuigingen aan. En deze waren in beton gegoten. Het was waar en het zou nooit meer niet waar zijn. Ik wist het zeker.

Soms verlang ik naar mijn overtuigd zijn, zeker de overtuigingen die ik had niet ouder dan 10 jaar. De wereld was een plek vol schatten en een plek waar alles mogelijk was. Geen cynisme of sarcasme. Verwondering vooral. Alles was mogelijk...je kon op wolken lopen en wereldvrede was geen wereldvreemd concept.

Als je het mij nu vraagt, mijn overtuigingen waren zo gek nog niet...

Na een lui weekend wens ik iedereen een magische week!

Geen opmerkingen: