maandag 3 februari 2014

'See you around...'# I.M. Philip Seymour Hoffman (up-dated..ED)

Mijn fantasie is hem letterlijk tegen het lijf lopen, daar samen om lachen om vervolgens naar een koffietentje te gaan en daar de meest geweldige gesprekken te hebben. Uren praten we dan over kunst, film, literatuur en poëzie en MUZIEK. Over het leven, de zin en onzin. Het koffietentje sluit dus besluiten we om ons gesprek in een hotelbar verderop in de straat voort te zetten.



Dit alles vindt plaats in L.A. Ik beleef een soort ‘Barfly’ meets ‘Naked’ (twee van onze gedeelde lievelingsfilms, blijkt dus daar in dat koffietentje) meets 'The boat that Rocked' en ik ben in de zevende hemel. Hij is precies zoals ik had gedacht, grappig, slim, gevoelig en breed ontwikkeld. Het is tegen de ochtend dat we afscheid nemen en telefoonnummers uitwisselen. ‘See you around Maaike, really nice meeting you’ en ik knik flauw – nog steeds een beetje starstruck.





In memorie van de allergrootste van nu, als je het mij vraagt... Ik ben 'struck' wat een verlies. Wat een man, wat een films. Zo jammer, we gaan elkaar nu echt nooit meer treffen, de fantasie voorgoed een droom die niet uitkomt.

Rust zacht Philip Seymour Hoffman.

Note: Vanochtend trof ik dit prachtig geschreven artikel over PSH aan.

Geen opmerkingen: