woensdag 26 februari 2014

Voortploeterend en dansend het leven eer doen #'To our faithful departed'

Vorig jaar in mei schreef ik over de kamer die ik ‘gebouwd’ heb. Voor Stephan. En waarschijnlijk zouden René (+ 6 januari 2013) en Koen (+ 25 februari 2013) daar ook wel aanwaaien. Een jaar geleden alweer dat in de laatste week van februari Koen overleed. F. ging hem ruim een week eerder voor en René piepte er begin januari vorig jaar al tussenuit.

Februari is bijna voorbij – ik hou mijn hart nog even vast – maar iedereen die ik ken en die me lief is, ademt nog. Niet in de laatste plaats ikzelf. Als ik heel eerlijk ben 2014 was al goed begonnen – maar nu weet ik het zeker – dit is nu al een geweldig jaar. En ‘our faithful departed’, draag ik mee in mijn hart – en ik weet, ik ben de enige niet.

Deze blogpost is voor al die mooie mensen, al voortploeterend en dansend het leven eer doen, fouten maken, ‘ass kicken’ en wat er ook gebeurt ‘gewoon’ doorgaan – die René, F. en Koen nog steeds zo ontzettend missen.

 

Beeld: Horustempel in Egypte - www.jofral.be

Geen opmerkingen: