woensdag 19 februari 2014

I-N-Spi-R-A-T-iE#'Au Naturel'

Waar ik temidden van de dagelijkse routine en 'waan van de dag' me over van alles druk kan maken - valt dat motortje in mijn hersenen helemaal stil als ik me in de natuur begeef. Bos, strand, duin of polder - dat maakt niet uit. Mijn overtuiging is dat mijn denken stopt omdat ik dan ben 'waar ik van oorsprong vandaan kom, waar het alleen maar gaat om Zijn'.

Ooit droomde ik van 'de plek waar ik vandaan kom en de absolute stilte en rust die ik daar ervaar'. Die droom was een eye-opener - omdat ik al dromend ontdekte dat die plek ook in mij huist. In die droom was ik zelf was een boom - of beter gezegd 'de boom', 'the tree of life'. Misschien dat dit alles voor de lezer als 'hocus-pocus' leest - maar anders kan ik het niet vertellen. The bottom line: als je bent waar je vandaan komt, vraag je je niets af  - helemaal niets - 'gewoon' zijn is dan genoeg. Daar is niets anders dan Zijn.

De natuur inspireert mij in (mijn) Zijn...
...er 'gewoon' zijn; bewegen, ademen, zien, horen, ervaren en voelen - 'no strings attached'...
...en alles is dan (en altijd) alleen maar mooi. Daarom deze  I-N-Spi-R-A-T-iE#'Au Naturel'-editie.

"Nature is our chapel." - Björk

(Beelden die ik heb verzameld tijdens de wandelingen met lief C.















 PS Wil je reageren maar niet 'en plein public' - ook omdat je geen 'Google-account' hebt of een ander profiel - mail mij gerust naar maaikes-punt-writersblog(apenstaartje)gmail-punt-com.

Geef in je reactie ook aan of ik deze mag gebruiken (met naam of anoniem). Sommige reacties inspireren tot nieuwe invalshoeken, nieuwe blogposts - ik gebruik ze graag - en je mogen citeren vind ik helemaal fijn.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Mooi! Alleen door het lezen en zien van je mooie foto's word ik al rustiger. Thnx!

maaikes.writersblog zei

*lacht glim* Fijn Femke (dat je zo rustig wordt)! :-)