zaterdag 14 maart 2015

In de schaduw zie je het licht #Stories.of.my.Life

(Geen vooropgezet, voorbedacht stuk, al schrijvend zoek ik hier naar de juiste woorden. Als het onsamenhangend overkomt - weet je waarom. Geen excuses hier. This is my place ;-))

Waarom schrijf ik, waarom blog ik - wat is mijn motivatie? Wat is mijn motivatie, sowieso? Waar alweer bijna acht maanden geleden alles vanzelfsprekend was en alles vanzelf ging - ook mijn schrijven - is dat nu niet en gaat dat nu niet. Alles lijkt te zijn gestript ("to truth and bone" - Heather Nova). En ik ook.

Waar een sociaal leven 'gewoon' plaatsvond, is dat nu niet. Waar het schrijven vanzelf ging, gaat dat nu niet. Wat betekent dat, wat zegt dat. Ergens kreeg ik terug dat ik met mezelf in de knoop zit of een mens van twijfel ben, maar dat is het niet. Als het iets is, is dat ik alles nu opnieuw definieer (daar al even mee bezig ben) - niet vanuit onderdeel zijn van een geheel, maar vanuit mezelf.

Soms voelt het alsof ik in de schaduw zit en dat zat me dwars tot een paar dagen geleden. Ik stond op het perron te wachten op de trein. De zon scheen, maar ik stond onder de overdekking; in de schaduw zou je kunnen zeggen. Op een goed moment keek ik op naar de muur waar het zonlicht op viel, dat vanuit mijn schaduw zo mooi zichtbaar was. Daar realiseerde ik; in de schaduw zie je het licht - de schaduw biedt een prachtig uitzicht op licht.

Mijn uitzicht vanuit de schaduw een paar dagen terug

Waarom schrijf ik, waarom blog ik - wat is mijn motivatie? Wat is mijn motivatie, sowieso? Hoe gestript alles nu ook is, er is ook in de schaduw een enorme drive voor leven voor Zijn. In welke schaduw ik ook zit, dat licht zie ik altijd. Mijn schrijven is onlosmakelijk verbonden met mijn leven met mijn Zijn. Ik kan niet anders. En als ik in het proces één persoon met mijn woorden weet te raken, is dat een geweldige bonus.

Soms biedt de schaduw plek en ruimte om tot jezelf te komen, zo zie ik het. Het 'dwingt' je naar binnen te gaan. En het is het licht dat jou die schaduw, ruimte biedt. In feite 'opereer' je altijd in het licht. Want zonder het licht zou er niet eens schaduw zijn. Maar 'boy' ben ik blij 'dat ik het licht zie'.

Opgedragen aan alle trouwe lezers, mijn familie, mijn vrienden en aan mijn 'XdDdX'

Geen opmerkingen: