woensdag 26 maart 2014

'Zien' is een kwestie van willen#Stories.of.my.Life

Wanneer ik om me heen mijn oor te luister leg, valt me op hoe mensen denken en praten in tegenstellingen als 'of/of'. Bij mij leeft de overtuiging - welke meer en meer groeit en bloeit - dat 'het' en/en is. 'Life is all inclusive'. De medaille mag twee kanten hebben, maar het is EEN medaille.

Iemand is niet aardig of onaardig. Iemand kan onaardig 'doen' - maar daarmee is, vind ik, niet gezegd dat hij of zij (dat dan weer wel of/of) ook onaardig 'is'. De kant van de medaille die we zien - zegt niet alles over die medaille. Het is dus en/en - en het is van ons afhankelijk in hoeverre we willen 'zien'.

Ik wens jullie dan ook een dag 'full abundance' toe en een dag waarop je 'ziet' en niet '(be)kijkt'. Voorbij de afgetrapte gympies, grote bek en ordinaire tatoo '(be)kijken' en de glans in de ogen of het onzekere maar gulle hart 'zien'. En dat is een kwestie van willen.

Geen opmerkingen: