maandag 3 maart 2014

ZIJN is de ZIN#Stories.of.my.Life (up-dated)

We zijn allemaal fysieke manifestaties van dezelfde (levens)energie. Goedemorgen, ik begin maar meteen goed :-). Zo zie en ervaar ik het. De ene fysieke manifestatie is lang en dun en de ander is gedrongen, de volgende is heel bewegelijk en de ander weer helemaal niet - letterlijk. Sommigen bewegen zich voort met humor en altijd op standje glas halfvol en anderen weer neutraal of op standje glas half leeg.

Heel lang, heel lang liet deze fysieke manifestatie zich leiden door wat anderen wel hadden (en ik dus niet), wel konden en kunnen (en ik dus niet), wel deden en doen (en ik dus niet) en ik trapte in de val van mijn eigen denken, mijn eigen laten en doen en ging volkomen voorbij aan mijn zijn. Ik had niet genoeg, ik kon niet genoeg, ik deed niet genoeg... Maar ondertussen was en ben ik wel.

When thoughts and words are left aside,
something far greater is revealed.


~ Mooji

Beeld gevonden op Margorzl.blogspot.com

Ik vraag me af of iedereen dat heeft of doet - nee, ik weet dat (bijna) iedereen dat heeft en in de val van denken en malen trapt. 'We fool ourselves (all the time)'. In mijn zoeken en vinden van wat is van mij, wat hoort bij mij, wat is mijn zin (- en is dat onzin?), wat wil ik, wat kan ik - werd ik op de meest geweldige manier herinnerd aan mijn Zijn.

Mijn lief die niets met dit vocabulaire heeft, misschien wel een hippie is (in disguise) maar zeker geen spiri 'laten we om het kampvuur dansen' man is - zei mij: "Maar JIJ bent er toch, dat is de ZIN.' Mijn Zijn is de ZIN. Wow...je begrijpt ik ben natuurlijk helemaal klaar en af ;-) Oké, oké, oké op de van tijd tot tijd kronkels in mijn hoofd na.

Maar ik ben 'blessed' met zo'n 'Buddha by Nature' naast me. Een hele goede en hele mooie reminder van mijn ZIJN in de vorm van de fysieke manifestatie geheten lief C., mooier kan het niet.

Mind is the space for the 'person',
Timelessness is the space of the Self.


~ Mooji
 
 
PS We tellen echt af, nog vijf blogposts en nr. 400 is een feit!

Geen opmerkingen: