Posts tonen met het label Heilige Anna. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Heilige Anna. Alle posts tonen

donderdag 24 maart 2016

'Rust, liefde en heel veel 'ikke' #StoriesofmyLife

Op 6 april a.s. is het 10 maanden geleden dat mijn leven door elkaar geschud werd. Er ontstond een enorme urgentie om voor eens en altijd goed voor me zelf te zorgen, op een manier die mij tot dan toe volkomen vreemd was. Ik ontdekte dat ik mezelf eigenlijk nooit genoeg vond, niet mooi genoeg, niet interessant genoeg, niet slim genoeg...gewoon niet genoeg. Dat wist ik ergens 'deep down' wel, maar het werd zo ontzettend pijnlijk duidelijk zichtbaar en voelbaar.


Het roer ging om, het leven 'moest' anders en verzet had geen zin. Overgave aan mezelf en aan het leven. Iedere dag draaide het om deze 4 vragen: 'wat wil ik', 'waar heb ik behoefte aan', 'wat is goed voor mij' en 'wat heb ik nodig?' Dit was geen besluit van mijn kant, het werd me voorgeschoteld - zo van 'daar moet je het mee doen. Tijd om voor goed voor jezelf te gaan zorgen Van der Werff.' Aldus geschiedde en zo is het nog.

'k Kan niet beginnen met uit te leggen hoezeer mijn leven daardoor is veranderd en ikzelf trouwens ook. Al is het niet zozeer dat ik veranderd ben - maar ik ben vooral helemaal onvoorwaardelijk mezelf. Zonder voorbehoud, met liefde alom en vooral vol overgave. Waar voorheen zoveel strijd (met en in mezelf) was, is dat als sneeuw voor de zon verdwenen. Waar ik voorheen zo ontzettend graag aardig gevonden wilde worden, geliefd zelfs, voel ik dat niet meer. 'I couldn't care less'. Tegelijkertijd is de liefde nooit meer aanwezig geweest als nu. Ik loop over.


Er is een enorme urgentie ontstaan te verhalen. Niet vanuit gemis of tekortkoming maar vanuit overvloed. Eén verhaal is een weg naar buiten aan het vinden, maar ik weet er zijn nog zoveel meer. En gek genoeg, waar ik eerst haast had - is er nu wel urgentie - maar vooral rust. Rust en liefde en heel veel 'ikke'. Geen idee waar dat me verder brengen zal, maar ik ben wel rete-nieuwsgierig.

woensdag 25 februari 2015

"....alles wat je aandacht en liefde geeft, groeit..." #Stories.of.my.Life

Sinds zeven maanden zit ik bijna wekelijks aan mijn administratie. Alles wat ik moet betalen op een rij; mijn betalingen checken en uitrekenen wat ik opzij kan zetten. Dit jaar staat onder andere in het teken van financieel onafhankelijk worden. Vandaar.

Ooit was ik een kei in uitstellen en nog beter in mijn enveloppen ongeopend laten. Dat veranderde geleidelijk aan, maar ik bleef 'cold feet' houden wat mijn papieren 'sores' betreft. Soms kwam ik daardoor in de problemen en liep ik daardoor achter mijn eigen feiten aan.

Nu wil ik voorgoed anders en vooral beter. Ik wil de wind eronder hebben en in het proces zelf een buffer kunnen opbouwen. Want één ding heb ik vorig jaar geleerd, je weet nooit hoe het leven loopt. Je kan 'zomaar' tot de keuze komen het leven wat was los te laten en financieel 'op jezelf komen te staan.'



Met mijn 'koffieblik-revolutie' en mijn nieuw hervonden kracht (anders kan ik het niet omschrijven) om wekelijks mijn administratie bij te houden en op te bouwen, hervind ik mijn trots, eigenwaarde en groeiende onafhankelijkheid. Ik heb geleerd dat alles wat je aandacht en liefde geeft, groeit...

Ook al doe ik het zelf en is het mijn keuze - ik ben dit leven en het universum zo intens dankbaar hiervoor. Ik voel me hierin zo gedragen. Dat zo iets fysieks - materieels - zo een uitwerking kan hebben vind ik meer dan bijzonder.

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen in deze van de bloglezer. Wil je ze delen? Reageren kan onder het artikel of mail me naar maaikes.writersblog(a)gmail-punt-com.

maandag 14 juli 2014

Niets MOET en alles MAG!#Stories.of.my.Life

Vanaf deze week duren mijn weekends lang. Van donderdag tot en met zondag en dat bijna twee maanden lang. Ik verheug me op alles wat ik kan doen, waarvan ik het meeste waarschijnlijk niet ga doen…zoals dat gaat. En ik verheug op wat zich spontaan aandient, waarvan ik nu nog niet kan weten wat het zal zijn. De mogelijkheden…

Al heb ik, want zo ben ik wel, wel een klein lijstje. Niet een ‘to-do-list’ maar een ‘wish-list’. Want de les is, niets MOET en alles MAG!

Mijn 'wish-list'
- iedere week één keer alleen een mooie wandeling
- Maaikes.WritersBLog make-overen
- Project X (zo heet het niet, maar het kan even niet anders)
- schrijven voor #ZielopdeTong #PassieopdeVloer

Dat is 'm! Goed hè, het is echt een kleine lijst. Geen oneindige hoge latten maar wel ellenlange weekenden met volop tijd voor niets moeten, alles mogen en mijn kleine 'wish list'. Zin!


vrijdag 11 juli 2014

Sint Anna 'under construction'#Easy.Friday

Ons huisje wordt even extra verzorgd. Sint Anna 'under construction'. Ok, 'construction' valt wel mee. Maar het huisje heeft wel een nieuw dakraam, vernieuwde voordeur - de achterdeur volgt - en dat alles voorzien van een prachtig likje verf. Op #Easy.Friday de foto's! 'Before and After.'

 
'Before'. Sint Anna anno 2008.
 
'In process'.
 
Details.
 
Meer details.
 
 
'After'. Sint Anna anno 2014


woensdag 2 april 2014

Geheel NIET vrijblijvend en absoluut voor ALTIJD#Stories.of.my.Life (up-date)

September aanstaande zijn lief C. en ik alweer vier jaar getrouwd. Trouwen was voor ons belangrijk en getrouwd zijn is voor ons belangrijk. Daarbij ervaar ik dagelijks ons getrouwd-zijn als een feest van ons verbonden-zijn. Het is niet alleen belangrijk maar het is ook mooi en alle dagen van alle jaren tot nu toe bijzonder.

Veel mensen die ik tegenkom hoor ik weleens morren over dat 'boterbriefje' dat toch niets toevoegt. Ben ik helemaal mee eens! Onze handtekening op de trouwakte is slechts dat, een handtekening - het trouwboekje, hoe fijn aandenken ook - is ook precies wat het is, een trouwboekje. Ze zeggen niets en voegen niets toe.



Betekenis en waarde voeg je zelf toe. Dat is dan ook wat wij doen. Ons huwelijk heeft de vorm die wij eraan geven en de betekenis die wij er zelf aan toedichten. De betekenis is ons verbonden-zijn, ons verbonden-voelen - alle seconden van alle dagen, alle dagen van alle weken en alle weken van alle jaren tot nu ... and counting.

Niets mooier om dat te vieren, te bestendigen en te bekrachtigen met een trouwdag! Dat is betekenis - dat is de waarde...en uiteraard Geheel NIET vrijblijvend en absoluut voor ALTIJD ;-)

vrijdag 28 maart 2014

Cat-pics@#Easy.Friday

Lief C. en ik delen ons leven elkaar en het huis met nog twee huisgenoten, Tammo en Freddy. Freddy van Frederique - eerst Frederik toen we nog in de veronderstelling was dat 'zij' een 'hij' was. Maar 'hij' bleek zwanger en dus een 'zij'. En toen kwam daar Tammo.

Freddy is de moeder van Tammo. Tammo eerst nog Monster - hij kwam op aarde met de 'mond' van The Joker (Batman) en daarom Monster. Maar hij is verre van een monster. Hij is groot maar heel heel erg lief en heel aanhankelijk en een beetje dwaas (lees dom) en daarom Tammo.

Op deze #Easy.Friday pics van onze huisgenoten - voor wie wij ons soms - heel soms - belachelijk gedragen. Alles voor de kindere...eh...katten ;-)!

Tammo.

Freddy
 

 
 
 
PS
Volgende week vrijdag, lekker makkelijk, maak ik bekend wie de 'give-aways' hebben 'gewonnen'. En natuurlijk ontvangt nr. 10 nog wat van me :-). Voor twee van de gelukkige 'give-awayers' heb ik het boek 'Dromen, durven, doen' van Bert Tiggelaar.

maandag 6 januari 2014

Bye 2013 Hello Inspirational 2014#First.2014.Post!

This year I start slow. In order to be able to live up the expectations - a photo and one line of text. Surely I'll post something more elaborated on wednesday ;-). Than in dutch - my beloved 'Mother' tongue.


Cleansed our house last weekend. To let go of twenty-thirteen and say hello to beautiful twenty-fourteen.

So bye (X-mas) 2013....

And X-mastree is our...

...and hello Inspirational 2014.

...Inspirationtree again :-)

zondag 22 december 2013

Omdat we daar zo blij van worden#Fijne.Kerstdagen.Allemaal!

Lieve mensen, woensdag piep ik hier even langs - het zijn immers de laatste momenten van 2013 die hier kunnen en worden vastgelegd. Voor nu zeg ik dit...


woensdag 18 december 2013

Mijn 'mojo'#Stories.of.my.Life (up-dated)

Een kleine tijd geleden berichtte ik over mijn kwetsbaarheid. Het was toen storm in 'Huize Van der Werff'. Je kent het vast wel, van die dagen, weken of periodes - dat je het zelf van jezelf even niet hebt of kunt vinden. Je 'mojo' of zoals ik het noem 'innerlijke motor'. Dat denk ik, dat jij dat vast wel kent - wie je ook bent en waar - van die dagen. Ik ken ze en ik heb ze, van die dagen - ok, weken, 'for sure'.

Toen ik schreef over mijn kwetsbaarheid en het grote loslaten, zat ik er middenin. En hoewel middenin en hoewel ik dan het liefst voor standje kluizenaar 'full throttle' kies, heb ik dat niet gedaan. Mijn blog-ritme ging wel iets omlaag, mijn sociaal leven ging ook op een iets lager pitje maar verder ben ik de confrontatie met mijn gebrek aan 'mojo' full frontal aangegaan.

Deze reis duurt tot de dag van vandaag. Ik kan en ik wil er veel over kwijt. Alleen 'nu nog even niet'. De reden is omdat ik nu nog niet helemaal uitgereisd ben ('as if' je ooit uitgereisd bent, maar toch) en ik de woorden goed wil kiezen. Want hoewel niet makkelijk of zwaar het is vooral zo bijzonder en niet alleen maar niet makkelijk of zwaar. De toon wil ik goed raken.

Daarnaast heeft de aanvang van mijn vlucht alles te maken met één persoon die ik zelf nooit gekend heb maar aan wie ik jullie wel wil voorstellen. Haar reis is in haar eindigheid een oneindig groot voorbeeld voor mij. Ook dat wil ik kunnen vertellen zoals het is. Het is broedtijd dus voor het stuk wat ik nog schrijven ga (wat ik al had geschreven en ook klaar had staan - maar raakte niet de toon die ik wil raken, dus uit het raam gegooid! :-)) en daarvoor en daarom wentel ik me in 'WombofWinter'. Bijna winter.

Voor nu is dit een klein kijkje in 'the making of.... Een soort vooraankondiging dus. 'Speaking of which'. MoederAltaar/MotherAltar#Altar.of.Life 'in english' komt eraan (hèhè)!


De maan is zo aanwezig dit jaar, 13 keer zelfs, daarom hier deze maan. Mijn 'Mojo'-moon ;-)

maandag 4 november 2013

DWIawZ#Dat.Wat.Ik.afgelopenweek.Zag

Dol op keramiek, orchideeën en Het Muizenhuis, mijn
verjaardagsschatten :-)


De herfst is mijn favoriet seizoen - herfst buiten, herfst in huis!


Op mijn verjaardag haal ik mijn wijsheid van een 'theezakje'


Wilde herfsttaferelen tijdens onze 'Eightclub'


Leuke post van Judith's Favorites (www.judithsfavorites.com)

 
De twee mannen in mijn leven: Tammo en lief C.
 

vrijdag 25 oktober 2013

YoursTruly#Maaike

Er is nu niet zoveel te zeggen. Er is nu zoveel te zeggen dat ik niet weet waar te beginnen. Maar het komt ongeveer op het volgende neer...


Beeld: Tumblr TheonlywayisEmma

Lieve mensen, heb een heel fijn weekend. Ik ben er volgende week weer.

Yours truly
Maaike

maandag 14 oktober 2013

Tekst, stempels en koffievrij (oefh)

Nieuwe tekst op het raam...


...nieuwe stempels in de maak met beginnersfouten :-)...



...en de komende twee weken geen koffie, vanmorgen mijn laatste genuttigd, en alcohol. Verder even weinig te berichten, ik werk hard aan MotherAltar#Altar.for.Life.



vrijdag 4 oktober 2013

In.de.krant#met.mijn.Luchtkastelen

Easy post vandaag. Foto van artikel in Noord-Hollands Dagblad - Alkmaarse Courant. Dat was een prettig treffen met Rob Bakker gister.


Natuurlijk ook op Facebook gepost :-).

woensdag 2 oktober 2013

Having.Guts#Ziel.op.de.Tong

Het is een klein begin van een kleine én grootse droom. Ik durf er nog niet teveel over uit te wijden, bang dat het 'ongeluk' brengt. Je zou kunnen zeggen dat ik 'zwanger' ben en ook al weet van 'wat', maar dat ik niet te vroeg durf te juichen.

Een paar plaatjes. Uitleg, het verhaal volgt later wel. Het heeft nog tijd nodig om te groeien. Ik weet al wel hoe 'het' heet #ZielopdeTong. Mooi hè.

In mijn 'heilige ruimte' I.(have).guts...

...komt ook omdat er 'a whole lotta love' in de lucht hangt ;-)

Dit is zo heerlijk om te doen - en het is hier niet 'om' te doen.


Dit is een deel van het verhaal, de buitenkant - over de binnenkant vertel ik later :-)

maandag 30 september 2013

Wij.zijn.elkaars.Spiegels#Al.Tijd

Zometeen lees je de woorden van Brad Pitt. Een bloedmooie man, maar ook een wijs man. Je leest zo ook waarom.

In het hier en nu is mijn verbondenheid met lief C. altijd prioriteit nr. 1 en wij zijn daarin en in alles wederzijds. Maar de woorden van mister Pitt herinneren me meer dan ooit aan dat we elkaars spiegels zijn - ALTIJD en dat onze woorden en daden in onze relaties heel veel impact hebben - ALTIJD.
Daarom dat ik zijn tekst hier met jullie deel. Heel inspirerend.



Brad Pitt over zijn liefde Angelina Jolie.

"My wife got sick. She was constantly nervous because of problems at work, personal life, her failures and children. She lost 30 pounds and weighted about 90 pounds. She got very skinny and was constantly crying. She was not a happy woman. She had suffered from continuing headaches, heart pain and jammed nerves in her back and ribs. She did not sleep well, falling asleep only in the mornings and got tired very quickly during the day. Our relationship was on the verge of a break up. Her beauty was leaving her somewhere, she had bags under her eyes, she was poking her head, and stopped taking care of herself. She refused to shoot the films and rejected any role. I lost hope and thought that we’ll get divorced soon…

...but then I decided to act. After all I’ve got the most beautiful woman on earth. She is the idol of more than half of men and women on earth, and I was the one allowed to fall asleep next to her and to hug her. I began to shower her with flowers, kisses and compliments. I surprised and pleased her every minute. I gave her a lot of gifts and lived just for her. I spoke in public only about her. I incorporated all themes in her direction. I praised her in front of her own and our mutual friends. You won’t believe it, but she blossomed. She became better. She gained weight, was no longer nervous and loved me even more than ever. I had no clue that she CAN love that much.

And then I realized one thing: the woman is the reflection of her man.

If you love her to the point of madness, she will become it."

Brad Pitt 
 
 

De tekst heb ik gevonden via Adam Danyal zijn Facebook-pagina.
 

maandag 16 september 2013

8 jaar Zoenen 3 jaar Getrouwd#FEEST FEEST FEEST!

Een iets trager blog-ritme. Dat bevalt goed - zo heb ik tijd om verhalen te verzamelen, MoederAltaar te vertalen en mooie plannen te maken (waarover later meer). Maar deze week draait om ons, om lief C. en ik - wij zoenen deze week 8 jaar en zijn deze week 3 jaar getrouwd!

 

 Deze week zijn lief en ik een paar dagen vrij. Heerlijk uiteten en naar Concerto kekke jazz ceedees kopen :-) FEEST FEEST FEEST!


woensdag 6 februari 2013

Bloemen&Knutsels#up-dated

Bloemen èn knutsels (van Lara) sieren de woonkamer. Daar word ik blij van.







zondag 30 december 2012

Zondag#ffGodbellen

Als het zondag is, bel je met God. Daar schreef wijlen meneer Rutger Kopland een fijn gedicht over.

Hannes Hertog (1900-1990), Gevleugelde vrouw, kabouter en tijger


De god in mijn hersenen

Toen ik al bijna ontwaakt was herinnerde ik mij
dat ik die nacht in het verleden had geleefd
en zonder de geringste verbazing weer
geloofd had dat God bestond

ik wilde hem eindelijk wel eens spreken
het is een bijzonder aardige man zei iemand
je kunt hem gerust eens bellen

ik belde en er klonk een stem, een heel lieve stem
zodat ik mij een lieve gevleugelde vrouw voorstelde
zoals je wel ziet op felicitatiekaarten

wilt u god, werd er gezegd, toets dan één
wilt u god niet, toets dan niet
ik toetste één

en dezelfde gevleugelde vrouw zei: er is nog
één wachtende voor u en die ene bent u

ik herinnerde mij dat ik hier eindeloos over
moest nadenken tot ik ontwaakte en God weer
was verdwenen, ergens in mijn hersenen

Uit de bundel:
Geluk is gevaarlijk, april 2005, 4e druk

zaterdag 29 december 2012

CornyCorner#delaatstevan2012


De laatste Corny Corner dit jaar waarvan de laatste tijd niet heel veel op dit blog zijn verschenen. Vandaag niet zo heel corny, wel heel fijn: tekeningen van nichtje Lara, Sam & Julia van Wieke gekregen, mijn 'Nijn' en niet zo heel fijn maar bovenal verwonderend, mijn eeuwige 'junk drawer'.






vrijdag 28 december 2012

Kerst 2012

Geen witte kerst, wel bonte hartjes van mama, bonte engelen van Wieke, met kat (maal2), man en lekker eten op de bank (kijken naar foute kerstfilms) en de tweede dag was er een van veel goed gezelschap en heerlijk eten. Kerst 2012 in 'a nutshell'.